برنج نیم دانه یا شکسته و تفاوت آن با برنج سالم

برنج نیم دانه یا شکسته و تفاوت آن با برنج سالم

برنج نیمدانه

برنج نیمدانه

حتما شما هم به بازار برنج فروشی رفته اید و حتماً اصطلاحاتی مانند برنج نیم دانه و برنج سالم و غیره را شنیده اید در این مطلب قصد داریم به سوالاتی مانند نحوه به وجود آمدن برنج نیم دانه و تفاوت آن با برنج سالم را مورد بررسی قرار دهیم.

برنجی که وارد کارخانه برنجکوبی می شود تبدیل به دو محصول خواهد شد.

  • برنج سالم 
  • برنج شکسته و نیم دانه
  •  

برنج سالم چیست؟

برنج سالم برنجی است که در اکثر برنج فروشی ها آنلاین و حضوری وجود دارد و دارای شکستگی نمی باشد و صاف و یکدست است معمولاً از این به جهت مهمانی ها و مراسم و آشپزخانه ها استفاده می شود و نوع مجلسی برنج هست به تبع آن قیمت این برنج نیز بسیار بالاتر از انواع دیگر است.

برنج شکسته یا نیم دانه چیست؟

برنج نیم دانه برعکس برنج سالم دارای ناخالصی است دانه ی این برنج شکسته و یک دست نمی باشد و شکستگی ها نیز شبیه به هم نخواهند بود از این برنج معمولاً در خانه یا در غذاهایی مانند شیر برنج و آش و غیره استفاده می‌شود که شکستگی آن قابل مشاهده نباشد

البته این برنج باز هم دارای انواع مختلف است که تفاوت در میزان خرد شدن و شکستگی برنج است

  • نیم دانه ریز
  • نیم دانه درشت

همان طور که قابل درک است قیمت این برنج کمتر از نوع سالم آن است

شاید برای شما هم جای سوال باشد که برنج نیم دانه چگونه ایجاد میشود با ما همراه باشید

پس از انتقال برنج به کارخانه شالیکوبی برنج کوبی نوبت به مرحله جدا کردن پوست برنج است البته قبل از این مرحله برنج را خشک می کند.

پس از پوست گرفتن برنج توسط دستگاه مخصوص ، برنج حاصله برای سفید شدن وارد دستگاه مربوطه می شود که بر اثر سایش دانه های برنج سفید شیشه‌ای خواهد شد. در این مرحله است که شکستگی صورت می‌پذیرد و دانه های برنجی که مقاومت کمتری دارند می شکند

در آخرین مرحله برنج را به دسته های مختلف تقسیم میشود و توسط الک مخصوص از یکدیگر جدا می‌کردند و برنج حاصله می شود برنج سالم و برنج نیم دانه.

در آخر لازم است ذکر کنیم که کیفیت برنج نیم دانه و سالم با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارد و فقط شکل ظاهری متفاوتی دارند.

دیدگاه‌ها 0

*
*

×

گروه پشتیبانی

×