طرز تهیه برنج کته ساده در خانه با تمام فوت و فن‌های آن

طرز تهیه برنج کته ساده در خانه با تمام فوت و فن‌های آن

کته ساده

برنج کته به این دلیل که آبکشی نمی‌شود، ارزش غذایی بیشتری نسبت به برنج دمی آبکش‌شده دارد. ناگفته نماند طرز تهیه برنج کته ساده‌تر از طرز تهیه برنج آبکش شده‌است و دردسرهای برنج آبکشی شده را هم ندارد. این حقیقت قابل کتمان نیست اما درست کردن یک کته خوب و باکیفیت و خوشمزه هم فوت و فن‌های خودش را دارد.

برای تهیه یک کته با کیفیت باید نکات مهم تهیه آن را بدانید تا بتوانید یک کته ساده یا کته میگو، کته گوجه فرنگی یا هر نوع دیگری از این غذای خوشمزه را که می‌خواهید در خانه آماده کنید. اگر هم هنوز با طرز تهیه برنج کته آشنایی ندارید، با ادامه مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با روش تهیه، با فوت و فن‌های برنج کته هم آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کته ساده

  • برنج خیس خورده چهار پیمانه
  • نمکیک قاشق غذاخوری
  • روغن مخصوص پخت و پزدو قاشق غذاخوری

طرز تهیه برنج کته ساده

مرحله اول

برای شروع، برنج را به خوبی حدود سه تا چهار بار بدون چنگ زدن بشویید و آبش را تعویض کنید تا آب آن شفاف شود. سپس یادتان باشد که برنج را حداقل دو ساعت الی 24 ساعت در آب و نمک بخیسانید. بعد از این مدت، برنج خیس خورده را در قابلمه بریزید و سطح آب برنج را به شکلی تنظیم کنید که تقریبا یک بند انگشت بالاتر از ارتفاع برنج در قابلمه باشد.

مرحله دوم

اگر هنگام خیساندن برنج از نمک استفاده نکرده‌اید، یک قاشق غذاخوری از نمک و یک قاشق غذاخوری از روغن را در برنج بریزید. قابلمه را بدون در روی حرارت بالا قرار دهید. بعد از جوش آمدن آب، کف

برنج را بگیرید، شعله را کم کنید، وقتی آب برنج به حدی کم شد که تنها مقداری آب در حال غل خوردن روی برنج است، .

باید مقدار آب بصورتی باشد که وقتی برنج را از دور جمع کرده و به صورت یک کوه در آوردید مقدار خیلی کمی آب در قابلمه باشد. با ته ملاقه یا یک قاشق سوراخ‌هایی در برنج ایجاد کنید، در قابلمه را همراه با دم‌کنی روی آن قرار دهید تا برنج کاملا دم بکشد

مرحله سوم

بعد از حدود ۳۰ دقیقه روی شعله ماندن، برنج کته ساده شما آماده است. آن را در ظرف بکشید. هنگام کشیدن برنج در ظرف حواستان باشد با کفگیر زیاد به برنج فشار نیاورید تا له نشود. کته شما آماده است. نوش جان!

 

فوت و فن و پیشنهادات طرز تهیه کته ساده
  • کته را با اغلب غذاهای ایرانی می‌توانید سرو کنید. پیشنهاد ما خورشت آلو اسفناج یا خوراک مرغ است. البته شمالی‌ها میرزا قاسمی را هم با کته سر سفره می‌آورند.
  • اگر به دنبال یک دسر خوشمزه و ساده برای سرو کردن در کنار غذایتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرنی را امتحان کنید.
  • کته را باید با برنج ایرانی درست کنید اما اگر از برنج هندی استفاده می‌کنید؛ به زمان بیشتری برای خیس خوردن و پخته شدن برنج احتیاج دارید.
  • اگر از برنج دودی استفاده می‌کنید؛ از زیاد شستن آن پرهیز کنید تا عطر برنج از بین نرود. البته بهتر است که در چهار پیمانه برنج، تنها یک پیمانه برنج دودی بریزید و از سه پیمانه برنج ساده در کنار آن استفاده کنید.
  • چون برنج کته آبکشی ندارد، به مقدار نمکی که اضافه می‌کنید، دقت کنید تا برنج شور نشود.
  • اگر برنج کته را از قبل خیس کرده‌اید، یا مایل هستید برنج مقداری دان در بیاید، آب کمتری در قابلمه بریزید
دیدگاه‌ها 0

*
*

×

گروه پشتیبانی

×