روش نگهداری برنج سفره 

 روش نگهداری برنج سفره 

 روش نگهداری برنج سفره 
یک ظرف دربسته از پلاستیک، شیشه یا فلز را انتخاب کنید. انتخاب های خوب عبارتند از ظروف پلاستیکی ایمن برای مواد غذایی، قوطی های #10 با روکش لعابی، کیسه های نوع مایلار و شیشه های شیشه ای. اطمینان حاصل کنید که هر ظرفی که استفاده می کنید دارای درب محکمی باشد. 

  • همچنین می توانید به دنبال ظرفی باشید که دارای دهانه ریزش باشد تا به راحتی برنج سفره را بریزید.
  • ظروف با اندازه های مشخص شده در طرفین نیز ممکن است برای دیدن مقدار برنج شما مفید باشد.

 روش نگهداری برنج سفره 

 روش نگهداری برنج سفره  *  روش نگهداری برنج سفره  * روش نگهداری برنج سفره 

برنج را در ظرف بریزید و در آن را محکم ببندید. برنج را از کیسه آن خارج کرده و به ظرف دربسته ای که انتخاب کرده اید منتقل کنید. بلافاصله پس از قرار گرفتن برنج در ظرف را ببندید. 

  • اگر از کیسه استفاده می کنید، قبل از اینکه آن را ببندید، هوا را از آن خارج کنید. این به افزایش عمر مفید کمک می کند.
  • این روش می تواند به ویژه در صورت نیاز به ذخیره مقادیر زیادی برنج سفره مفید باشد.

 روش نگهداری برنج سفره 

 روش نگهداری برنج سفره  *  روش نگهداری برنج سفره  *  روش نگهداری برنج سفره *  روش نگهداری برنج سفره 

 

برنج را در کمد یا جای خشک و خنک دیگری نگهداری کنید. این به محافظت از برنج در برابر نور و رطوبت کمک می کند که می تواند باعث تخریب سریعتر آن شود. برای کمک به محافظت از برنج خود در برابر هر گونه آفتی که ممکن است سعی کند وارد آن شود، یک کمد از سطح زمین انتخاب کنید. 

  • همچنین می توانید ظرف برنج را در یخچال یا فریزر خود قرار دهید، که اگر در آب و هوای بسیار گرم و مرطوب زندگی می کنید یا نگران حمله آفات به برنج خود هستید، ممکن است گزینه خوبی باشد.
  • از آنجایی که در برنج خشک و نپخته آب وجود ندارد، یخ نمی‌زند. ممکن است وقتی برای اولین بار آن را از یخچال یا فریزر بیرون می آورید، در لمس خنک به نظر برسد، اما می توانید بلافاصله از آن استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که اگر برنج توسط حشرات یا سایر آفات آلوده شد، آن را دور بریزید.

 

 روش نگهداری برنج سفره 

 روش نگهداری برنج سفره  *  روش نگهداری برنج سفره  *  روش نگهداری برنج سفره 

 

از برنج سفید در عرض 1-2 سال و برنج قهوه ای در عرض 6-12 ماه استفاده کنید. اگرچه برنج سفید نپخته به درستی نگهداری می شود، اغلب برای مدت نامحدودی دوام می آورد، استفاده از آن در عرض 1 تا 2 سال به اطمینان از طعم خوب آن کمک می کند. از سوی دیگر، برنج قهوه‌ای به دلیل محتوای روغن بالاتر، تنها 6 تا 12 ماه دوام می‌آورد، بنابراین برنامه‌ریزی کنید که از هر برنج قهوه‌ای نپخته‌ای که ذخیره کرده‌اید، سریع‌تر استفاده کنید. 

نکته : برنج قهوه ای که فاسد شده ظاهری روغنی پیدا می کند و بوی نامطبوعی دارد. برای محافظت از خود در برابر بیماری، برنج قهوه ای فاسد شده را دور بریزید.

دیدگاه‌ها 0

*
*

×

گروه پشتیبانی

×