باران و افزایش رنج برداشت برنج در گیلان

برداشت برنج

برداشت برنج

باران و افزایش رنج برداشت برنج در گیلان

برداشت برنج

ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاروزی گیلان گفت: بارندگی‌های امروز و فردا رنج و سختی‌ها را در برداشت برنج از شالیزارها بیشتر می‌کند.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و به دلیل بارندگی ممکن است در برخی از شالیزارها شاهد ورس یا خوابیدگی ساقه های برنج شویم.

وی ادامه داد: راهی برای جلوگیری از ورس وجود ندارد و از کشاورزان خواسته‌ایم زهکشی‌ها و خروجی‌های شالیزارها را باز کنند تا آب باران به ساقه‌های برنج خسارت وارد نکند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید برنج گفت: قیمت کود، سم و هزینه‌های کارگری موجب افزایش قیمت تمام شده برنج شد و این بارندگی هم برداشت برنج را برای کشاورزان کمی سخت‌تر خواهد کرد.

برداشت برنج

وی اظهار کرد: هم اکنون ۹۵ درصد از شالیزارهای گیلان در مرحله خوشه دهی است و نیم درصد نیز برداشت شده است.

موسوی با بیان اینکه ۲۰ درصد در مرحله رسیدگی قرار دارد و آماده برداشت است، یادآور شد: وضعیت برنج تقریبا در همه شالیزارها استان یکسان است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارها برداشت مکانیزه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کمباین‌داران قبل از برداشت نسبت به رفع نقص فنی کمباینها اقدام کنند تا در این مورد ضایعات برنج بالا نرود.

دیدگاه‌ها 0

*
*

×

گروه پشتیبانی

×